Een customer journey is nooit af. De ‘reis’ die je klanten afleggen is veranderlijk, dus het is belangrijk om je journey continu bij te houden en aan te scherpen – Journey Management noemen we dat.
Goed Journey Management levert heel veel op. Je weet altijd precies welke behoeften en frustraties je doelgroep heeft. Waar zich nieuwe kansen voordoen om de klantervaring te verbeteren. Een goed uitgewerkte customer journey helpt je prioriteren. Het helpt je om de juiste, strategische keuzes te maken in de doorontwikkeling van je organisatie of product. Het zorgt ervoor dat je je geld en resources inzet op de plekken waar je de meeste impact kan maken voor je business.
Door je customer journey goed te managen weet je altijd precies waar de belangrijkste kansen liggen en waar je je resources op in moet zetten.

Verder praten?
Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie
anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedInZo helpen wij je met Journey Management
In de basis pakken we Journey Management als volgt aan:
-
Framework
Het begint met het opzetten van een framework voor de belangrijkste klantreizen. We gaan met jullie teams aan tafel en brengen losse journeys bij elkaar in een overzicht.
-
Werkwijze kiezen
Als het framework staat, is de vraag: hoe ga je om met journey management? Hoe blijf je vanuit de journey werken en overzicht houden? Welke tool kan hier eventueel bij helpen? Denk aan het werken in Smaply, TheyDo of gewoon in Miro.
-
Embedden
De laatste stap is de journeys een plek geven in de besluitvorming. Hoe wordt er nu geprioriteerd en hoe kunnen we hierop aansluiten? We leren je teams hoe ze klantgericht kunnen prioriteren op basis van de journeys.
Trots op onze klanten
Wat je van ons mag verwachten
We doen al meer dan 20 jaar onderzoek. In die tijd hebben we eindeloos veel customer journeys gemaakt en ontwikkeld. Dit is wat je van ons mag verwachten als we samen aan de slag gaan:
- Ervaren researchers die je team op sleeptouw nemen. We doen al klantonderzoek sinds we in 2000 met Valsplat begonnen. Het zit in ons dna. Het is het fundament van alles wat we doen.
- Een strategische blik. Wij denken mee over de toepassing van je customer journey. We zorgen ervoor dat alle teams in je organisatie ermee aan de slag kunnen.
- De afgelopen 25 jaar hebben we onderzoek gedaan voor zo’n beetje elke grote speler op de Nederlandse markt die digitaal serieus neemt. Die opgebouwde kennis – daar pluk je de vruchten van.

Hulp nodig met je customer journey?
Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie
anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedIn