User-centered design is als een wielertour

Wij hebben één doel helder voor ogen: de perfecte user experience. Maar daar kom je niet zomaar. Om de finish te bereiken moet je een aantal etappes doorlopen. Met steeds de gebruiker als absoluut middelpunt.

Onze tour bestaat uit 4 etappes

1. Begrijp je gebruiker

Alles begint met een duidelijk doel. En een scherp beeld van de doelgroep. Kijk naar hun behoeftes en verwachtingen. Werk user stories uit: waar zit jouw eindgebruiker op te wachten?

Lees hoe we dat voor deze klanten deden:

2. Toets je ideeën

Kennis van de gebruiker leidt tot een stroom aan ideeën. Werk ze uit en leg ze voor aan je gebruiker. Is de grote lijn duidelijk? Als je tijdig toetst, bespaar je veel geld.

Lees hoe we dat voor deze klanten deden:

Wat kunnen we voor jou doen?

3. Check of het werkt

Zodra de grote lijn duidelijk is, kun je inzoomen. Test je product of dienst tijdens de ontwikkeling. Check of je gebruiker er probleemloos mee overweg kan, zodat je ‘live’ kunt gaan.

Lees hoe we dat voor deze klanten deden:

Wat kunnen we voor jou doen?

4. Blijf verbeteren

Eindelijk is je product gelanceerd en voor je het weet heb je grote aantallen gebruikers. Nu komen details. Is er toch nog ruimte voor optimalisatie? Kleine aanpassingen kunnen grote veranderingen teweeg brengen.

Lees hoe we dat voor deze klanten deden:

Wat kunnen we voor jou doen?