Sinds 2000 zijn we op een missie: de digitale wereld menselijk maken.
We richten ons daarbij op zes thema’s waar we het verschil willen maken. Maar de vraag blijft: wat betekent impact in de praktijk? Komt het terug in alle projecten? En durven we ‘nee’ te zeggen als impact ontbreekt?
Zes keer meer impact
Van de digitale kloof dichten tot AI eerlijk toepassen. Van minder schermtijd tot meer echte verbinding. Grote uitdagingen vragen om visie én actie.
De eerste klap is een daalder waard
We werken graag voor bedrijven en organisaties die goed willen doen voor mens, maatschappij en milieu. Die verantwoord willen ondernemen of daar graag in willen groeien. Want eerlijk is eerlijk: écht goed doen is niet makkelijk, en je bent nooit helemaal klaar. Om die reden zijn we ook B Corp gecertificeerd, als bewijs dat we blijven werken aan positieve impact.
Juist op de plekken waar het schuurt, zien wij kansen.
De meeste organisaties zijn niet perfect. Wijzelf ook niet. Er is nog een hoop werk aan de winkel, een lange weg te gaan. Veel organisaties willen best, maar ze weten niet hoe. En dat is precies waar we verschil kunnen maken. Juist op de plekken waar het schuurt, zien wij kansen. Waar beweging nodig is, helpen wij die in gang te zetten.
Voor ons is niet het soort bedrijf of de sector leidend, maar hoe we samenwerken en welke ruimte er in een project is. Al zijn er uitzonderingen.
Organisaties die willen werken aan positieve verandering, kunnen altijd op ons rekenen.
We werken niet voor de tabaks- en gokindustrie
Sommige sectoren passen simpelweg niet bij wie we zijn. Denk aan de tabaks- of gokindustrie, of de fossiele industrie, tenzij het gaat om serieuze stappen richting verduurzaming. We willen bijdragen aan een wereld die eerlijker, gezonder en duurzamer is. En daar past niet alles in. Organisaties die willen werken aan positieve verandering, kunnen altijd op ons rekenen.
Als je met ons werkt, kies je voor de menselijke maat in je project. We staan voor de gebruiker. Voor een goed, waardevol product dat iets positiefs doet voor mens, maatschappij, milieu. En natuurlijk: ook voor je organisatie.
Voor welke opdrachtgever je ook werkt: je moet altijd kijken naar de waarde van een project en wat de mogelijke bijeffecten zijn.
Het is niet altijd zwart-wit
Neem de fossiele industrie. Krijgen we een project rond verduurzaming, dan vragen we ons af: helpt dit écht vooruit, of dragen we bij aan greenwashing? Die keuze maken we per situatie. Of retailers die online bestellen willen stimuleren. Dat betekent ook extra bezorgingen en verpakkingsafval. In zulke gevallen zoeken we actief mee naar betere oplossingen, zoals herbruikbare verpakkingen.
Het allerbelangrijkst: blijf het gesprek voeren. Blijf kritisch op de impact. Want bijna niets is zwart-wit. Voor wie je ook werkt, je bent altijd medeverantwoordelijk. Voor de waarde die je toevoegt, én voor de effecten die je misschien liever niet ziet.
In elk project draait het erom dat het menselijke perspectief wordt meegenomen. Onze impactthema’s zijn daarvoor de kapstok. Natuurlijk winnen menselijke argumenten niet altijd van economische of politieke belangen, maar ze móéten op z’n minst aan tafel liggen. Dáár staan wij voor.
Samen meer impact maken?
We maken graag jouw digitale dienstverlening menselijker met scherpe keuzes en concrete resultaten.
