Persbericht
Strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau Valsplat neemt Braingineers over
Braingineers brengt onbewust gedrag en emoties bij het gebruik van digitale producten in kaart. Dat doet het team van psychologen en UX experts met neuromarketing technologie als eye-tracking, EEG-metingen en andere gedragsdata. Met deze overname versterkt Valsplat haar rol als specialist in UX Research. Klanten profiteren nu van de nieuwste technieken en inzichten uit neuro-onderzoek, en worden volledig bediend: van behoefteonderzoek en UX research tot conversie-optimalisatie.
Overname tilt UX Research naar nieuw niveau
UX research richt zich op het begrijpen van consumentengedrag en klantervaringen met digitale media. Braingineers voegt naast de gebruikelijke analyse van kijk- en klikgedrag ook neurodata uit EEG-metingen toe aan UX onderzoek. Met zelfontwikkelde AI-modellen wordt de verzamelde data geanalyseerd en vertaald naar inzichten over onbewuste en emotionele ervaringen van eindgebruikers. Dat geeft nog dieper begrip over hoe die digitale producten en diensten verder verbeterd kunnen worden, zodat ze nog intuïtiever en gebruiksvriendelijker worden.
Het neurolab van Braingineers verhuist naar Happy Labs, de onderzoekslocatie van Valsplat in Amsterdam. Hierdoor wordt neuromarketing onderzoek toegankelijker dan ooit. Straks kunnen organisaties bij Happy Labs ook zelf aan de slag met Neuro UX Research.
Met deze overname kunnen we onderzoek naar het gedrag en de behoeften van mensen verder verdiepen en meer waarde bieden aan onze klanten.
Meer menselijkheid in de digitale wereld
“We zijn heel blij dat Braingineers ons team komt versterken” zegt Nils van den Broek (co-founder van Valsplat). “Met deze overname kunnen we ons onderzoek naar het gedrag en de behoeften van mensen verder verdiepen en meer waarde bieden aan onze klanten. Deze overname past bij de missie van Valsplat om de digitale wereld menselijker te maken. We werken aan digitale oplossingen die toegankelijk zijn voor iedereen en optimaal aansluiten bij de behoeften van de doelgroep. Door de combinatie van UX research en neurowetenschap zijn we in staat om de ervaring van gebruikers op een compleet nieuw niveau te begrijpen.”
We zijn super enthousiast om bij Valsplat aan te sluiten en samen slimme technologie breder in te zetten.
Expertise onder één dak
De combinatie heeft straks bijna 60 medewerkers, verdeeld over locaties in Amsterdam en Nieuwersluis. “Wij zijn super enthousiast om met ons team aan te sluiten bij Valsplat”, zegt Max van Kaathoven (founder van Braingineers). “Valsplat is een gevestigde naam en de klik was er meteen. Bovendien kwamen we elkaar al bij klanten als Albert Heijn, Odido en Achmea tegen. Samen kunnen we onze klanten nog beter helpen, van behoefteonderzoek, product- en service design tot aan conversie optimalisatie. Ik kijk ernaar uit om slimme technologie nog breder toe te passen in het onderzoek dat we samen doen.”
* Bovenin op de foto (v.l.n.r.): Nils van den Broek, Joris Leker (founders van Valsplat) en Max van Kaathoven (founder van Braingineers)
Dit persbericht is verschenen op Adformatie, Emerce en Fonk magazine.