Op 1 en 2 december organiseren we samen met UXinsight een Getaway bij ons op de boerderij. De twee dagen staan volledig in het teken van het boosten van UX research binnen jouw team of organisatie. Je doet mee aan een strak programma van masterclasses en workshops. Het is helemaal gericht op ervaren UX onderzoekers die meer impact willen maken in hun dagelijkse werk. 

Dus ben je een ervaren UX researcher? Hier zijn drie redenen waarom je ons event niet mag missen:

#1 Je UX research strategie is lang zat blijven liggen

Veel onderzoekers werken reactief. En dat is begrijpelijk: er komen aan de lopende band verzoekjes binnen van product managers of andere mensen uit de organisatie. En voor je het doorhebt, ben je dag in dag uit bezig met de uitvoering daarvan. We horen regelmatig dat onderzoekers behoefte hebben aan meer proactiviteit. Ze willen de lijnen uitzetten. Meedenken over wat en hoe er onderzocht moet worden in plaats van dat volledig in te laten vullen door anderen.

Het is in alle drukte alleen niet zo makkelijk om te bedenken hoe je dat aanpakt. Hoe ga je van een reactieve werkwijze over naar een proactieve aanpak? Wie moet je overtuigen? En met welke argumenten? En waar moet je de tijd vandaan halen om dat te doen? Kortom: wat is je strategie?

Om die UX research strategie scherp neer te zetten, is het handig om er even tussenuit te gaan. Weg uit de waan van de dag. Focussen op je strategie op een plek met gelijkgestemden, mensen met dezelfde ervaringen: andere UX researchers.

Tijdens de Getaway gaan we samen aan de slag. We hebben een inspirerend programma met masterclasses en workshops. Je luistert, je doet mee, je werkt aan je strategie.

U Xinsight Getaway Summer 2022 04

#2 Je loopt weg met concrete acties

Een UX research strategie. Dat kan heel harig en groot klinken. Maar dat is het niet. Niet als je er gefocust mee aan de slag gaat.

Tijdens de Getaway werk je in 2 dagen aan een plan waar je lange tijd mee vooruit kan. De Getaway is niet alleen een plek waar je luistert naar inspirerende praatjes, of een plek waar je kennis opdoet. Dat is het natuurlijk ook, maar het is bovenal een plek waar je samen met andere onderzoekers en experts aan de slag gaat met de strategie voor UX research binnen jouw organisatie. Je overlegt, je inspireert elkaar, je deelt ideeën.

In twee dagen ga je van het neerzetten van je doel naar het bepalen van KPI’s. Je verlaat de Getaway met concrete acties. Zodat je meteen de eerste stappen kunt zetten richting een meer UX mature organisatie.

#3 Je werkt samen met collega-onderzoekers en experts

Hoe kun je meer impact maken met UX research binnen je organisatie? Er zijn heel veel slimme mensen die over hetzelfde nadenken als jij. Dus je hoeft het allemaal niet zelf te verzinnen.

Tijdens onze Getaway trek je twee dagen lang op met een groep collega-onderzoekers en experts. Het biedt ruimte om intensief met mensen in gesprek te gaan over de uitdagingen die je hebt. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je organisatie meer UX mature wordt? Intern kun je daar misschien moeilijk over praten, omdat vooral jij het heel belangrijk vindt. Tijdens de Getaway deel je ervaringen. Je gaat in gesprek met mensen die tegen hetzelfde aanlopen. Met sprekers, met experts die je alles kunnen vertellen over het UX mature maken van organisaties.

Door samen op te trekken tijdens de Getaway kom je snel verder: je doet in twee dagen waar je anders nooit aan toekomt.

Wil je erbij zijn? Claim 1 van de 30 plekken

Omdat we het intiem willen houden, hebben we maar 30 plekken én doen we vooraf een intake – we willen zeker weten dat het programma bij je past.

Meer lezen of meteen een intake plannen?

  • Miel de Zwart
  • Nils van den Broek