Je klantervaring gaat verder dan één taak, flow of product. Het bestaat uit een reeks stappen en contactmomenten – een Customer Journey Map geeft daar inzicht in.
Het laat zien welke stappen klanten doorlopen, hoe ze zich gedragen, wat hun behoeften en frustraties zijn. En dat allemaal in één overzicht. Een Customer Journey is meer dan een mooi plaatje; het is een praktisch hulpmiddel om verbeteringen door te voeren en intern draagvlak te creëren. Het helpt je organisatie om klantgerichter te werken.
Maar hoe maak je zo’n journey? Welke inzichten moeten er allemaal in? Hoe haal je die inzichten op? En hoe zorg je ervoor dat het tot waardevolle en toepasbare ideeën leidt?
Dat is precies wat je leert tijdens onze training.
Leer hoe je een Customer Journey maakt én toepast
Door de jaren heen hebben we talloze Customer Journey Maps gemaakt en geleerd wat goed en minder goed werkt. Onze trainers delen best practices met je. Ze laten je zien hoe je zelf een Customer Journey maakt en hoe je deze effectief inzet in je organisatie. De training bestaat uit drie thema’s:
-
Leren
Hoe verzamel je de juiste informatie? Welke data of inzichten zijn relevant voor een klantreis? En welke methodes gebruik je om klantbehoeften, pijnpunten en kansen te ontdekken?
-
Visualiseren
Hoe maak je een helder en bruikbaar overzicht dat je team helpt om de klant centraal te stellen? Welke tools zou je daarvoor in kunnen zetten?
-
Toepassen
Hoe zorg je ervoor dat de Customer Journey niet in een lade verdwijnt, maar wordt gebruikt in besluitvorming en dagelijkse processen?

Wil je een training inplannen?
Niel van Middelkoop — UX Researcher
niel.vanmiddelkoop@valsplat.nl LinkedIn