Veel organisaties investeren in een Design System. Heel goed, want een goed Design System levert veel op. Je creëert een consistente merkervaring, een kortere ‘time to market’. Bovendien is het een goede manier om digitale toegankelijkheid te borgen.
Maar hoe maak je een succesvol Design System? Waar bestaat het precies uit, hoe richt je het slim in en hoe zorg je ervoor dat het goed opgepakt wordt?
Dat leren we je allemaal in onze ‘Design Systems’ training.
Hoe ziet de training eruit?
Het is elke keer net anders. We stemmen de inhoud namelijk af op de behoeften en het kennisniveau van je organisatie. De volgende onderdelen komen in ieder geval aan bod:
- Algemene introductie. Wat zijn de onderdelen van een Design System? En wat zijn de voordelen ervan?
- Organisatie. Wanneer is het tijd voor een Design System? Wat zijn tactieken voor een goede adoptie? Hoe krijg je anderen mee?
- Team. Hoe ziet een Design System team eruit en welke rollen heb je nodig? Ga je voor een centraal team of kies je voor een decentrale opzet?
- Opzetten. Welke tooling kies je? Waar moet je op letten bij het documenteren van het Design System?
- Onderhoud. Hoe blijf je het Design System ontwikkelen? Hoe ga je om met updates, feedback en verzoeken?
Je krijgt een ervaren trainer
De training wordt gegeven door één van de experts uit ons team. Elke trainer spreekt uit ervaring: ze hebben meegewerkt aan Design Systems voor complexe en uiteenlopende organisaties als APG, NS, de Nederlandse overheid en Randstad.