Een succesvolle klantervaring ontstaat niet zomaar. Wat klanten aan de voorkant beleven, wordt mogelijk gemaakt door processen, mensen en systemen achter de schermen. Om écht grip te krijgen op je dienstverlening, moet je dus niet alleen kijken naar de klantreis, maar ook naar hoe je organisatie deze ervaring faciliteert.
Met een Service Blueprint maak je de wisselwerking tussen de voor- en achterkant inzichtelijk. Je brengt niet alleen de klantreis in kaart, maar ook de interne processen en systemen die deze mogelijk maken. Dit helpt je om knel- en verbeterpunten te spotten.
Maar hoe kom je tot een Service Blueprint? Hoe haal je alle inzichten op die je nodig hebt? Hoe breng je het samen? En hoe zorg je dat het tot waardevolle en toepasbare ideeën leidt?
We leren je hoe je een Service Blueprint maakt en toepast
Tijdens onze training helpen we je niet alleen met het maken van een Service Blueprint – we leren je ook hoe je ‘m effectief inzet en deelt binnen je organisatie.
-
De klantreis als startpunt
We beginnen bij de Customer Journey: welke stappen doorloopt een klant en welke behoeften, frustraties en kansen spelen hierin een rol?
-
Interne processen en systemen in kaart brengen
In een sessie brengen we samen de interne processen, systemen en teams in beeld die de klantreis mogelijk maken.
-
De Service Blueprint ontwerpen en implementeren
Je leert hoe je de blueprint visueel aantrekkelijk en toegankelijk maakt. We geven praktische handvatten om de blueprint tot leven te laten komen in je organisatie.

Heb je vragen over de training?
Niel van Middelkoop — UX Researcher
niel.vanmiddelkoop@valsplat.nl LinkedIn