🎉 Valsplat neemt Braingineers over.

Lees het persbericht

Steeds meer organisaties doen UX Research. Ze praten met klanten, ze ontwerpen op basis van inzichten. Dat is een mooie stap. Maar als je je klant echt centraal wil zetten, moet er eigenlijk nog een schepje bovenop. Je moet constant een vinger aan de pols houden. De ervaring van je klanten nooit uit het oog verliezen. Met andere woorden: je moet je klantervaring meten. 

CX metrics helpen daarbij. Ze maken inzichtelijk hoe je product of dienst zich ontwikkelt, of je je klanten daadwerkelijk elke dag een beetje blijer maakt. Je leert of aanpassingen het gewenste effect hebben. Het helpt je om producten en diensten met elkaar te vergelijken. Het geeft je de mogelijkheid om snel bij te sturen. Maar ook intern heeft het waarde: CX Metrics helpen om de voortgang te delen met stakeholders, om het belang van klantgericht werken duidelijk te maken.

CX metrics maken inzichtelijk of je de juiste kant op beweegt, of je je klanten elke dag een beetje blijer maakt.

Anne van der Veen

Verder praten over CX Metrics?

Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie

anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedIn

We bepalen samen welke CX Metrics je nodig hebt

Door de zee aan mogelijke metrics meet je al gauw te veel. Je raakt het overzicht kwijt en weet niet meer precies waarom je meet wat je meet. Wij helpen je om metrics zorgvuldiger te kiezen. Zodat je dingen meet waar je ook echt iets mee kunt.

Onze strategen bepalen samen met jou wat klantsucces precies is. Op welk niveau je klantsucces gaat meten: strategisch, tactisch, of praktisch. We stellen een set metrics voor en bepalen waar en hoe je dit gaat meten. Vervolgens helpen we met het implementeren.

Ga je zelf aan de slag met CX Metrics en het meten van klantsucces? We schreven een artikel met wat handige tips en tricks.

Wat je van ons mag verwachten

We zijn echte onderzoekers. We zijn precies. We zijn scherp. Dit is wat je van ons mag verwachten als we samen aan de slag gaan:
 

  • Ervaren researchers die je team op sleeptouw nemen. We doen al onderzoek sinds we in 2000 met Valsplat begonnen. Het zit in ons dna. Het is het fundament van alles wat we doen.
     
  • Een strategische blik. Je krijgt meer dan wat inzichten en metrics. Wij denken mee over de toepassing, over wat je met je metrics kunt.
     
  • De afgelopen 25 jaar hebben we onderzoek gedaan voor zo’n beetje elke grote speler op de Nederlandse markt die digitaal serieus neemt. Die opgebouwde kennis – daar pluk je de vruchten van.
Anne van der Veen

Hulp nodig met het bepalen van CX Metrics?

Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie

anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedIn