Wat is dat toch met bedrijven die allemaal een vlekkeloze, consistente gebruikerservaring bieden? Een die dwars over alle kanalen, producten en diensten heen gaat? Wat hebben zij gemeen? Wij weten het antwoord: zij hebben een overtuigende Customer Experience (CX) vision.
Ruime ervaring om je organisatie na een CX vision sprint meer UX mature te maken
We kunnen in korte tijd een visie creëren waarmee je jaren vooruit kunt en nemen de belangen van alle stakeholders mee
We pakken de gehele linie van de customer journey aan: product, service, merk, contact, kanalen.
Een doordachte CX vision is essentieel om grote beslissingen te maken die betrekking hebben op de klant. Het maakt glashelder wat voor product of dienst je precies ontwerpt en voor wie, en welke waarde je precies wilt toevoegen voor deze groep. Door stakeholders uit alle disciplines te betrekken, zijn alle teams (van C‑level tot UX-level en development-teams) vertegenwoordigd in de CX-strategie. Zo werken we toe naar een visie die door de hele organisatie wordt gedragen.
En dat werkt lekker: er is nu een gezamenlijk doel als het aankomt op het maken van beslissingen.
CX Vision Sprint
Dat klinkt als een hoop werk, maar geen zorgen: het opstellen van een CX vision hoeft zeker geen maanden te duren. Wij weten precies wat er nodig is, faciliteren het proces, en zorgen dat de juiste mensen aan tafel zitten om al in een aantal dagen een CX vision uit te werken.
Een CX vision sprint noemen we dat. Daarin beantwoorden we belangrijke vragen en vertalen deze naar een overtuigende visie.
Bijvoorbeeld: wie willen wij zijn voor de klant? Hoe moet de ideale ervaring met ons eruitzien? Wat bieden wij dat klanten voor ons kiezen, en niet voor de concurrent?
Hoe het werkt
Wij zorgen dat van tevoren alle juiste informatie is verzameld. En mochten jullie de huidige customer journey zelf nog niet helemaal scherp hebben, dan kunnen wij hierbij helpen. Zo duiken we tijdens de tweedaagse sprint de diepte in. En laten we de CX vision aansluiten bij jullie bedrijfswaarden, strategische doelen en initiatieven, capaciteiten en ambities.
We willen ervoor zorgen dat jullie producten en diensten een stevige digitale basis hebben, en een visie waarmee je jaren vooruit kunt. Om die stip op de horizon te zetten, willen we verder kijken dan de huidige customer journey. We kijken naar de marktontwikkelingen, hoe de behoeften van mensen daarin meegaan, en welke technologische ontwikkelingen en kanalen er opkomen.
Ideale Customer Experience
Samen schetsen wij een beeld van de ideale Customer Experience, die wij vervolgens uitwerken in een overtuigende visie voor jullie diensten. Om de visie verder kracht bij te zetten, ondersteunen/illustreren we de visie eventueel met customer promises, design principles, een experience vision of werken we met onze designer uit hoe dit eruit mogelijk uit kan komen te zien.
Na de sprint kunnen wij jullie verder helpen met vertalen van de CX visie naar concrete acties voor de korte en lange termijn, en het integreren van de visie in jullie werkwijze.
Reach out
Anne van der Veen — Lead CX Management en Operations
anne.vanderveen@valsplat.nl 020 330 54 54