Wil je als organisatie meer klantgericht werken? Een mooie ambitie. Wij helpen je graag! Een zogeheten maturity scan’ op basis van onze eigen maturity scale is een goed startpunt. Is er een duidelijke visie? Zijn de juiste skills in huis? Worden er structureel gebruikerservaringen opgehaald? Hoe gaan verschillende afdelingen en teams om met de rol die de klant speelt? We brengen in kaart waar jouw organisatie nu staat. 

  • We hebben een bak aan ervaring en kennis: we kunnen al snel de kansen en logische vervolgstappen spotten om meer klantgericht te gaan werken.

  • Uitdagingen? Natuurlijk zijn die er. Maar er is niets dat we niet kunnen oplossen: we kunnen je adviseren over het borgen van CX in de teams, en het opbouwen van een insights repository’, een soort eigen kennisbank om CX een structurele rol te laten spelen in je organisatie.

  • Ook hebben we alles in huis om je te helpen bij het inrichten van een eigen onderzoekslab of het opzetten van een eigen respondentenpanel.

Hoe werkt CX Management?

We verzamelen eerst uitgebreide feedback van je klanten. Deze data analyseren we zorgvuldig, zodat we de pijnpunten en verbeterpunten ‑de zogeheten pains and gains- haarfijn blootleggen. 

Vervolgens prioriteren we de gevonden kansen – ook weer met de klant aan tafel. We denken strategieën uit en implementeren ze organisatiebreed – zo zorg je voor consistente en positieve klantinteracties via alle kanalen. 

Kort gezegd: volwassen CX Management leidt tot betere gebruikerservaringen. Zo vergroot je de klanttevredenheid, en dat betaalt zich weer uit in loyaliteit en betrokkenheid bij je producten of diensten.

Ook is het een kostenbesparing. Als je de ervaringen en wensen van de klant al vroeg in het proces meeneemt, helpt dat bij het snel (h)erkennen van problemen. Verbeteringen zijn vervolgens ook sneller doorgevoerd: dus veel minder kans op dure herontwerpen of fixes.

Anne van der Veen

Reach out

Anne van der Veen — Lead CX Management en Operations

anne.vanderveen@valsplat.nl 020 330 54 54