🎉 Valsplat neemt Braingineers over.

Lees het persbericht

Klantgericht werken betekent niet alleen met klanten praten, data ophalen en dat meenemen in je ontwerp. Het gaat een stap verder. Als je echt klantgericht werkt, dan gebruik je klantinzichten op een strategische manier. Je neemt ze mee in je besluitvorming. In de keuzes die je maakt. In de richting die je bepaalt.

En natuurlijk: het draait niet alleen om klanten. Als bedrijf moet je rekening houden met capaciteit, bedrijfsdoelen, technologische beperkingen. De klant is niet allesbepalend, maar ze horen wel in dat rijtje thuis. Als je klanten durft te betrekken in je strategische besluitvorming, als je klantinzichten koppelt aan bedrijfsdoelen, dan ontdek je sweet spots. Kansen om het verschil te maken.

Als je klantinzichten koppelt aan bedrijfsdoelen, dan ontdek je sweet spots.

Anne van der Veen

Hulp nodig?

Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie

anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedIn

Hoe wij je helpen om klantgericht te prioriteren

Er zijn allerlei manieren om klantbehoeften mee te nemen in je prioritering. Je kunt bijvoorbeeld werken met Jobs to be done’. Of je kunt het in workshopvorm aanpakken.
 

  1. Werken vanuit Jobs to be done. Het Jobs to be done framework geeft inzichten in klantbehoeften. Het maakt duidelijk welke behoeften unmet’ of juist over served’ zijn. We zien waar je achter- of voorloopt ten opzichte van de concurrentie. Dit helpt om keuzes te maken en in te spelen op behoeften die nog niet vervuld zijn.
     
  2. Samen prioriteren in een workshop. We leggen gebruikersinzichten naast de doelen van je organisatie. We bepalen wat de impact is van een kans of probleem. We geven scores, we prioriteren. En we eindigen met een lijst concrete actiepunten die zowel werkt voor je organisatie als de gebruiker. 
     

Meer lezen? We schreven een artikel met handige tips over klantgericht prioriteren.

Wat je van ons mag verwachten

De klant centraal zetten – daar draait ons werk al 25 jaar om. Dus als je je klant of gebruiker een prominentere plek wil geven in je organisatie, dan kunnen we je heel goed op weg helpen. Dit is wat je van ons mag verwachten:
 

  • Ervaren researchers en strategen die je team op sleeptouw nemen. We doen al onderzoek sinds we in 2000 met Valsplat begonnen. Het zit in ons dna. Het is het fundament van alles wat we doen.
     
  • Een strategische blik. De klant staat voor ons altijd op één, maar we snappen ook de zakelijke kant. We verenigen klantinzichten en bedrijfsdoelen.
     
  • De afgelopen 25 jaar hebben we de klant centraal gezet bij zo’n beetje elke grote speler op de Nederlandse markt die digitaal serieus neemt. Die opgebouwde kennis – daar pluk je de vruchten van.
Anne van der Veen

Verder praten over klantgericht prioriteren?

Anne van der Veen — Lead CX Strategie en Organisatie

anne.vanderveen@valsplat.nl LinkedIn