Ah, l’amour. Niemand kan zonder. The Cupid is daarom hét antwoord op het beroemde marketingvraagstuk how to make people fall in love with your product’. 

Wie The Cupid uitnodigt, voegt licht, lucht, optimisme, soms sensatie en vooral emotie toe. Hij is er altijd op uit om je iets te laten voelen. Het dagelijkse shot sentiment op je smartphone in de vorm van foto’s door de jaren heen? Komt van hem. Datingapps? Uiteraard. 

The Cupid kan in alle lagen van een product of dienst zitten. Zolang jij het steeds wil blijven gebruiken omdat het je een goed gevoel geeft, heeft hij zijn werk goed gedaan. Wat? Toxisch? Mensen verslaafd maken? The Cupid is zich van geen kwaad bewust. Hij wil toch alleen maar liefde verspreiden?

Superpowers

  • Brengt de positieve kanten van een service of dienst naar voren.

  • Kan goed op emoties inspelen en brengt echt iets teweeg bij je eindgebruiker.

  • Heeft het in zich om van nieuwe klanten blije en loyale klanten maken.

Kryptonite

  • De Netflix-documentaire The Social Dilemma gaat over de keerzijde van The Cupid. Met name sociale media werken ronduit verslavend en polariserend, met toxische uitwassen in de vorm van nepnieuws, desinformatie en datahandel.
  • Van de superpowers van The Cupid wordt veel misbruik gemaakt: zo zijn veel datingapps gebouwd om er zoveel mogelijk tijd op door te brengen, in plaats van een blijvende connectie tot stand te brengen.

The Cupid in de praktijk

Alles waarin sentiment de boventoon voert, zoals fotoherinneringen of je Spotify year in review. Maar zijn invloed zit net zo goed in handgeschreven customer care kaartjes of een goede, warme service in het algemeen.

Aartsvijand

Geen. Iedereen houdt van The Cupid en The Cupid houdt van iedereen.

Bondgenoot

Met The Connector en The Artist heeft hij een speciale band: samen zorgen ze voor dat verliefde, verbonden gevoel. De kassa van The Cashier krijgt het ook heel warm van The Cupid: klanten die verliefd op je merk worden, kopen meer.

Samenvatting

The Cupid heeft een van de machtigste superpowers: hij kan mensen verliefd laten worden op je product of dienst en loyale klanten van ze maken. Dat maakt het ook meteen zijn kryptonite: als hij niet zuiver wordt ingezet kan The Cupid verliefdheid laten omslaan in verslaving.

Wil je de Heroes of Value leren kennen tijdens een workshop?

Vraag een gratis kaartenset aan. In onze bijbehorende workshop leer je hoe je de Heroes praktisch kunt inzetten om je product of dienst te verbeteren.

Robbert Hesp

Meer weten over de Heroes of Value? Laten we kennismaken!

Robbert Hesp — Account Lead

robbert.hesp@valsplat.nl 020 330 54 54